Iltamyöhätreenit vuorossa. Hiljaista oli, osallistujien suhteen. Jenna kävi Jojon ja vanhemman koiransa kanssa pikaisesti ja puol kympin aikaan tuli Pirjo. Mutta treenaamaan oli tultu joten sitä sitten.
Tuubin sairasloma loppui ja hommat kutsuivat. Otin ruutua läheltä, näytin samalla Jennalle miten olen sen opettanut. Näin tuli vahvistettua oikeaa paikkaa Tuubille. Lisäksi Tuubi harjoitteli idarin asentoja. Nyt yritin pitää ripeetä vauhtia ja asennot olivat suorempia ;o). Luoksetulo stopilla ja sanallinen käsky ja se toimi todella hyvin. Ei lainakaan sellanen sitkeä kuin kisoissa... No, maneesilla ei ollu ketään antamassa pisteitä.
Ohjattua otin myös, molemmat suunnat ja vein merkille. Ei mitään ongelmaa. Keskityin nyt siihen, etten tuijota koiraa kun se palauttaa ja toistossa vauhti parani jo hivenen, jeee!
Troy sitten.... Seuraaminen alkoi hullulla keulimisella ja pomppimisella. Rauhoittui ympyräharjoituksella. Seuraaminen on siis nyt innokasta! Ilmeisesti olen kusessa sen asian kanssa seuraavaksi ;o). Jättöjä treenattiin myös ja ne onnistui hienosti. Kaukoja harjoiteltiin ja koirani ei siis osakkaan nousta maasta istumaan. Se vaan tuijottaa mua silmät tyhjyyttä pullollaan, että "mitä?!, en oo ikinä kuullutkaan!". Voi taivas tota koiraa! Ohjelmaan siis avo-kaukosulkeiset. Olen myös luvattoman vähän tehnyt Troylla palkattomia treenejä, niitä on nyt pakko lisätä. Hyi minua.